Bez webu se už vaše firma neobejde: 3 osvědčené tipy pro jeho tvorbu

Nacházíme se v době internetové, a to znamená jediné – každý, kdo chce jít svým zákazníkům naproti, musí být vidět online. Za samozřejmost se proto v dnešní době považují webové stránky, které byste tedy neměli opomíjet ani vy. Přečtěte si, jak podpoří váš byznys a co obnáší jejich tvorba.

Výhody vlastních webovek úzce souvisejí s tím, jakou roli jim přisoudíte. Můžete z nich udělat „jen“ atraktivní vizitku, ale i výkonný prodejní nástroj, co funguje 24 hodin denně. Ať už je stvoříte za jakýmkoliv účelem, vždy budou neúnavně představovat a propagovat vaši službu na místě, kde ji hledá stále větší počet lidí.

Pokud se tedy rozhodnete, že začnete oslovovat široké internetové publikum pěknými stránkami, čeká vás několik důležitých kroků, které ve výsledku rozhodují o tom, jestli dáte dohromady moderní a funkční web, co naplní všechny vaše představy a stanovené cíle. Přinášíme tipy, díky kterým se v celém procesu dobře vyznáte, a tak vše zvládnete snadněji a rychleji.

1.     Vyberte ideální způsob výroby webu

Rovnou zapomeňte na platformy zdarma. Většinou neposkytují dostatečnou výbavu pro vytvoření profesionálních stránek, které se líbí a budí důvěru. Raději zvolte placené řešení – buď si nechte web postavit od specialistů, nebo to vezměte do svých rukou s pomocí nástroje, co určitým způsobem nahrazuje grafika i kodéra.

Dále přibližujeme plusy a minusy obou variant, abyste mohli lehce vybrat tu nejlepší právě pro vás.

Internetové stránky na míru od expertů vás nelimitují v představách a požadavcích. Co chcete, to (většinou) dostanete. Unikátní funkce, rozsáhlé databáze, originální provedení – vše je možné. Musíte na to ale mít finance. Ceny začínají na desítkách tisíc korun.

Tvorba webu svépomocí nabízí vyvážený poměr cena/výkon. V přehledném editoru (jaký nabízí například populární český MioWeb) si během jednoho odpoledne naklikáte krásný a funkční výsledek i bez odborných znalostí. Bude vypadat výborně a stejně tak i „běžet“. Jen do toho musíte vložit svůj čas a energii. Co se týče cenové náročnosti, vystačíte si s rozpočtem pár stovek měsíčně.

2.     Smysluplný obsah hraje prim

Přemýšlíte, co na firemní web patří? Záleží na tom, co od něj očekáváte. Obecně ale platí, že by na něm neměly chybět následující (pod)stránky a sekce:

  • Lákavá úvodní strana (neboli homepage) s hlavním sloganem a podtitulkem, která bude zároveň rozcestníkem do dalších částí webu.
  • Přehled služeb, co jasně ukazuje a vysvětluje vaše schopnosti a dovednosti. Je-li to možné, připojte i ceník, alespoň orientační.
  • Váš příběh aneb „O nás“, kde se představíte a přiblížíte, proč se dané oblasti věnujete.
  • Kontakty, díky kterým se s vámi potenciální zákazníci snadno spojí. A buďte konkrétní, uveďte časy, kdy vás zastihnou, nebo specifika lokality, ve které se nachází vaše kancelář (parkování, zastávka MHD).
  • Reference, co dokládají vaši kvalitu.

3.     Myslete na návštěvníky

Ať už zrovna budete budovat jakýkoliv obsah, dívejte se na svůj web očima návštěvníků. Je vše srozumitelné a intuitivní? Ví uživatel, kde co najde? Navazují na sebe jednotlivé části tak, aby bylo prohlížení příjemné?

Nezaměřujte se tedy primárně na sebe, ale „promlouvejte“ k publiku, které vás potřebuje k vyřešení nějakého problému. Když se tohoto doporučení budete držet, určitě se vám podaří postavit web, co posune váš byznys o pořádný kus dopředu.

Zdroj obrázků: Pixabay.com

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *