Návštěvnost online lékáren násobně převyšuje nápor z Vánoc i Black Friday. Počty kliků rostou o desítky milionů za den

Osobní návštěvy lékáren jsou v těchto dnech nejen zdravotně rizikové, ale zákazník se často musí potýkat s dlouhými frontami, a co je nejdůležitější, nedostatkem žádaného léku či tolik potřebné roušky nebo respirátoru. Nejen proto se drtivá většina Čechů uchyluje v těchto dnech k využití online lékáren. Celkový počet kliků (https požadavků) u největších online lékáren za den aktuálně roste o desítky milionů a většinou je i násobně vyšší než v období Vánoc a Black Friday.

České online lékárny doslova praskají ve švech. Za své hovoří i statistiky, které uveřejňuje datové centrum vshosting~, které provozuje 2 ze 3 největších online lékáren v České republice. “Největší tuzemské online lékárny zaznamenávají v průběhu roku průměrně několik stovek požadavků za sekundu pro jeden den. Mírně se to zvedá s příchodem zimního období a pochopitelně s nástupem například chřipkové epidemie” uvádí Damir Špoljarič, CEO společnosti vshosting~ a pokračuje: “Příchodem koronaviru do ČR se průměrná návštěvnost zvedla cca trojnásobně a na této hodnotě se drží již třetím týdnem.” Nápor na největší české lékárny v současné době převyšuje návštěvnost u celé řady velkých e-shopů v době jejich špičky, kterou zde představují zejména Vánoce, ale především nákupní horečka v podobě oblíbené akce Black Friday. Příkladem je následující graf:

Graf požadavků na server jedné ze tří největších českých online lékáren

Průměrný počet kliků (https požadavků) v období cca od ledna do listopadu činí u této lékárny zhruba 400 za vteřinu pro jeden den. K navýšení dochází v období Black Friday a Vánoc, kdy se hodnota zvýší na průměrných 550 kliků za vteřinu, což je nárůst o 37,5 %.  Při současném provozu ovšem počty kliků dosahují téměř 1600 za vteřinu, což představuje trojnásobně vyšší provoz. To znamená, že počty kliků se aktuálně snadno vyšplhají i přes sto milionů denně.

Extrémní nápor na servery má ale společnost vshosting~ pojištěný a její klienti se bát nemusí. “V našich skladech jsme i na takové situace připraveni a disponujeme stovkami kusů hardware, v čele s náhradními servery. I přes to, že máme maximum našich procesů automatizovaných, v rámci třísměnného provozu máme neustále na příslušných místech administrátory a techniky schopné reagovat do 60 vteřin.“ zakončuje Špoljarič.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*