Unikátní tramvaje Škoda budou jezdit v Turecku

Estimated read time 5 min read

Tramvaje vyrobené v plzeňské Škodě budou jezdit v Turecku. Půjde o unikátním tramvaje „catenary-free“, které navážou na dodávku 60 tramvají ForCity Classic pro město Konya. Nejnovější bateriový „catenary-free“ pohon umožňuje vozidlům nezávislý pohyb na trakčním vedení s dojezdem až 3 kilometry.

Škoda Transportation by měla tyto moderní stroje do Turecka dodat do roku 2015. Celkem tak do této země poputuje 72 tramvají v hodně 3,4 miliardy korun. „Jsme potěšeni, že došlo k navýšení stávajícího kontraktu o 20 % a do Turecka zamíří další tramvaje navíc vybavené „catenary-free“ technologií. Tato nová objednávka jasně dokazuje, že naši zákazníci jsou s našimi výrobky spokojeni,“ uvedl Zal Shahbaz, viceprezident pro obchod společnosti Škoda Transportation.

Vozidla budou nasazena na nové lince, jejíž 1,8 km dlouhá část nemá trolejové vedení. „Navíc tím, že jsme vyvinuli „catenary-free“ tramvaj, jsme znovu potvrdili, že jsme schopni pružně reagovat na požadavky zákazníků. Vyrobili jsme vozidlo, které využívá nejnovější nano-lithium-titanovou bateriovou technologii, a tím jsme dokázali, že umíme držet krok se světovou konkurencí,“ dodal Shahbaz.

Nový pohon obstál

První zkoušky nového pohonu se uskutečnily na zkušební trati ve škodováckém areálu v Plzni za přítomnosti certifikované osoby z Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ). Testování proběhlo na tramvaji ForCity Classic z první šedesáti-kusové série pro turecké město Konya. „Během zkoušek dokázala tramvaj třicetkrát opakovaně zrychlit na 30 km/h. Bez nabíjení z troleje dokonce ujela 8 km. V praxi škodovácké „catenary-free“ řešení předpokládá dojezd 3 km bez napájení přes pantograf, a to při rychlosti až 30 km/h,“ vysvětlil Milan Šrámek, vedoucí elektrických projektů Škoda Transportation.

Bateriový pohon tramvají se využívá hlavně v případě, kdy tramvaj má zajet do oblastí, kde není nainstalována trolej, především z estetických důvodů v historických centrech měst. Pohon může být použit také v případě poruchy vrchního elektrického vedení, tak aby tramvaj nebránila plynulosti silničního provozu. Bateriová tramvaj má baterie umístěné ve speciálních střešních kontejnerech, ve kterých mohou být podle požadovaného charakteru provozu umístěny baterie různých typů. V případě tramvají do tureckého města Konya použije Škoda vysocevýkonné baterie s technologií nano-lithium-titan. Dobití baterie proběhne vždy při jízdě tramvaje pod trolejí během několika minut.

Trolejbusy jezdí všude po světě

Skupina Škoda Transportation rovněž dlouhodobě vyrábí trolejbusy na bateriový pohon. V letech 1998-2003 bylo bateriemi vybaveno pro možnost jízdy nezávislé na troleji 272 trolejbusů Škoda pro San Francisco. První prototyp trolejbusu nové generace s bateriovým pohonem pro provoz bez přímého napájení z vedení vyvinula dceřiná společnost Škoda Electric již v roce 2003. Letos do maďarského Szegedu zamíří celkem dvanáct vozidel s desetikilometrovým dojezdem při rychlosti až 50 km/h.

Škoda Transportation v letošním roce vyrobí rekordních 115 tramvají. Během minulých několika měsíců vyrazily do provozu moderní tramvaje v turecké Konye, maďarské Miskolci a v Číně byl vyroben první prototyp licenčního vozidla. První prototypy nových tramvají zamíří také do Bratislavy a pražský dopravní podnik odebere dalších více než třicet nejmodernějších tramvají ForCity Alfa.

Jak se dostávat léky on-line na nejlevnější ceny? Jaké faktory rodiny, že když se rozhodnou ke koupi nějaké léky? Cialis je jedním z dokonalé léčiv všech dob. Máte-li zájem o Cialis kupon, možná vůle chtít vědět o http://cialis-cz.com/. Jaká je nejzávažnější informace byste měli studovat o http://cialis-cz.com/kupon.html? Velmi podstatný bod, který je třeba hledat, je cialis prodej. Drogy, bezpodmínečně, se chystá zlepšit svůj život. Pokračujte ve čtení na seznamu léčivých přípravků, které mohou důvod zdravotní trápení, a co možná budete udělat pro zastavení se nebezpečně sekundární účinky. Jakýkoli lék může ovlivnit způsob, jakým ostatní léky účinkují a jiné léky mohou ovlivňovat způsob, jakým je to práce, způsobující nebezpečím závažné nežádoucí účinky. Získat odbornou pomoc, pokud máte jakékoliv alergické reakce na tento obecný. Promluvte si se svým pohlaví terapeutem, aby zjistil, jestli je to zdravé, aby se spínač.

Další články

Další články autora

+ There are no comments

Add yours

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.