Čemu vděčí největší výrobci notebooků za svůj úspěch? Zdá se, že kvalita nemusí být rozhodující

Estimated read time 2 min read

Co vyžaduje průměrný uživatel od svého notebooku? Cenovou dostupnost a dostatečný výkon? Zřejmě ano. Ale jak je to s kvalitou? Proč si častěji pořizujeme počítače, u kterých hrozí vyšší riziko závad? Alespoň tak hovoří statistiky testů, které pravidelně provádí společnost SquareTrade. Zestatistik je zřejmé, že méně spolehlivé jsou notebooky od výrobců, kteří mají na trhu největší podíl.

Tak kdo že je ten nejméně spolehlivý výrobce? Servis Asus Olomouc uvedl, že spousta lidí pokládá za méně kvalitní notebooky značek Asus a Toshiba. Ty však paradoxně skončily nejlépe. Míra reklamací se u strojů starších tří let pohybuje kolem 15 %.

zbysnysu.cz_abax_cz_01

„Cenu za průměrnost“ si odnesly firmy Sony, Apple a Dell, což poměrně překvapivé. Právě od těchto značek uživatelé očekávají vyšší standard.

Na dalších místech se umístily značky Lenovo,Acer, Gatewaya notebooky odHP, která je absolutní jedničkou na trhu (podíl přes 20 %). Nicméně dobrou zprávou je, že náhradní díly na notebooky Lenovo i Acer a HP patří k těm cenově levnějším.

zbysnysu.cz_abax_cz_02

Ovšem pozor, statistiky mohou být do značné míry zavádějící. V praxi záleží na mnoha aspektech a rozhodně nelze všechny přístroje dané značky označit stejným přívlastkem. Kdyby to bylo tak snadné, vypadal by podíl na trhu úplně jinak.

Ze statistik vyplývá, že poruchovost notebooků rapidně stoupá právě po třetím roce. Servis Acer Ostrava doplnil, že se závada projeví přibližně u třetiny počítačů. Nejporuchovější jsou levné netbooky, což se dá (s ohledem na velmi nízké pořizovací ceny) očekávat. V prvním roce sice míra reklamací dosahuje pouze 6 %, v letech následujících ovšem prudce stoupá.

zbysnysu.cz_abax_cz_03

Klasické a prémiové notebooky mají míru poruchovosti podobnou, liší se jen o 0,5 % ve prospěch dražších modelů. Co z toho plyne pro vás? Chcete-li minimalizovat riziko poruchy, raději si pořiďte notebook s průměrnými parametry a připlaťte si za spolehlivější značku.

 

Další články

Další články autora

+ There are no comments

Add yours

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.