Firemní trendy zažívají rychlý nástup nové éry, kterou umocňuje nařízení vlády nechat zaměstnance v maximální možné míře pracovat z domova. Firmy hledají cesty, jak efektivně naložit se situací: zbavují se kancelářských prostor, klesá jejich zájem dosavadní interiéry nově vybavovat a pozornost upínají na domácí kancelář svých zaměstnanců. V této souvislosti se proměňuje i nabídka benefitů – ergonomický nábytek pro pracovní kout se stává oceňovaným bonusem.
Ze silné stránky donedávna populárních kanceláří typu open space se stala jejich největší slabina – model jednoho velkého kolektivu trávícího 8 hodin denně, standardně 5 dní v týdnu v bezprostřední blízkosti nejen že nevyhovuje současné epidemiologické situaci, ale stává se rovnou rizikovým prostředím. A očekává se, že svou stopu aktuální situace zanechá i v budoucnu. Jarní plány podniků na rozšíření kanceláří se během letoška rychle mění na pravý opak. Firmy pro své zaměstnance, sedící kilometry od sebe ve svých domácnostech, nepotřebují velké kanceláře, a plánují proto stěhování spíše do menších prostor. Ty budou fungovat jako místo nezbytného setkávání pro úkony, které nelze nebo se nehodí řešit na dálku.
Soustředění na sebe o to víc strhávají domácí kanceláře, ve kterých musí zaměstnanci fungovat stejně efektivně jako v profi prostředí mateřské firmy. Výjimkou totiž nebývá „domácí kancelář“ pojatá coby sezení s notebookem u jídelního stolu nebo v pololeže na pohovce. Mnohé firmy tak ušetřené peníze často investují do svých lidí ve formě příspěvků na vybavení, které má podpořit jejich zaměstnanecký komfort a zajistit jim důstojné pracovní podmínky.
Do hry se tak kromě klasického výkonného počítače a zabezpečené komunikace na dálku dostává kvalitní nábytek, polohovatelný stůl nebo zdravotní židle. „Lidé během letošní koronakrize pocítili naplno důsledky práce z domova a zjistili, že trávit týdny s počítačem na gauči s sebou nese svoje negativa. Mnozí z nich si stěžují na počínající problémy se zády i na horší soustředění na práci. Osvícené firmy se tak stihly přizpůsobit a jako benefit poskytují zaměstnancům kvalitní nábytek, případně si lidé svou domácí kancelář začali vybavovat ergonomickým vybavením z vlastních prostředků,“ říká Kateřina Zaydlarová, ředitelka Centra zdravého sezení.
+ There are no comments
Add yours