Typický český štamgast, který nedá dopustit na „svou“ značku piva – samozřejmě z velkovýroby, je minulostí. Prototypem se stali milovníci gurmánských zážitků v minipivovarech. Právě ty v posledních letech slaví ohromný úspěch a jejich provozovatelé si na nízké tržby rozhodně nemohou stěžovat. Svědčí o tom fakt, že podniků tohoto typu vyrostlo v naší malé zemi téměř pět set. Zájemci o tento druh podnikání přitom stále mají dveře otevřené. Na trhu je stále dostatek prostoru pro další lokální produkty.
Nudný výčep nemá budoucnost
Jakmile se moderní pivař začne nudit, otočí se na podpatku a zamíří k jinému výčepu. Zhruba takto lze shrnout přístup pivních turistů, kteří preferují ochutnávku z menších pivovarů. Klasická produkce je nudí, hledají nové zážitky, a právě ty jim nabízí restaurace a hospůdky, jež s investicí do zařízení pro pivovary neváhaly. Oproti velkým průmyslovým pivovarům mohou experimentovat a nabízet moky různých stylů.
Pivaři baží po informacích
Provozovatel minipivovaru musí počítat s tím, že jeho typický zákazník nepřichází proto, aby se z podniku vypotácel s „dvojkou v žíle“. Chce si nápoj vychutnávat všemi smysly a zároveň se o něm i něco dozvědět. Nejde mu však o obecné informace, ty si obvykle vyhledá ještě před návštěvou. Zajímají ho detaily o konkrétním pivu, jaké pivní tanky podnik používá…. Obsluha by mu je proto měla být schopna poskytnout. Samozřejmě s úsměvem na tváři, protože konzumace piva v malém pivovaru je především o přátelské atmosféře.
Cena hraje druhé housle, důležitější je kvalita
Zatímco velké průmyslové podniky svádí litý boj o zákazníky i v oblasti cenotvorby, menší pivovary jsou ve velké výhodě. Moderní pivař si pro korunu nenechá vrtat koleno a rád utratí za kvalitní produkt. Na druhou stranu ho dokáže bezpečně poznat a je tedy pouze na sládkovi, zda se své role ujme svědomitě a uvaří nápoj, za který si zaslouží poplácat po rameni.
+ There are no comments
Add yours