Plakátová reklama je stále efektivní, ale musíte vědět, jak zaujmout!
Je vylepování plakátů „out“, protože se do popředí dostaly jiné formy outdoor reklamy? V centru pozornosti jsou sice polepené autobusy, velké billboardy, reklamní plachty a další prvky, ale to neznamená, že plakátům nadobro odzvonilo. Pokud však na tento způsob propagace vsadíte, ujistěte se, že jste svým sdělením nezabředli do klasického stereotypu. Takové plakáty veřejnost přehlédne a efekt bude zanedbatelný.
Nudné plakáty nefungují
Dle statistik je zřejmé, že lidé v současnosti nevnímají plakáty jako kdysi. Důvod je prostý – většina plakátů zavání nudou, a kolemjdoucí si sdělení nezapamatují. Ještě relativně nedávno přitom platilo, že právě výlepy plakátů patřily k nejúčinnějším formám venkovní reklamy. Plakáty si obvykle nezadaly s uměleckými díly a byla radost na ně koukat.
Chcete-li s plakátovou kampaní uspět, měli byste se obrátit na někoho, komu nejsou cizí pojmy jako typografie, grafika a copywriting. Kombinace těchto dovedností garantuje zaručené výsledky. V opačném případě nepočítejte s tím, že se investice do výlepu vrátí.
Buďte originální
Plakátová reklama se v mnoha směrech neliší od ostatních forem reklamy. I v tomto oboru platí, že cestu k úspěchu dláždí originalita. Podaří-li se vám odlišit od konkurence, stoprocentně zaujmete cílovou skupinu zákazníků. O plakátu, který se „jen tak nevidí“, si lidé budou povídat a pravděpodobnost, že se staví k vám na prodejnu nebo že navštíví vaše webové stránky, rapidně vzroste.
A jak může vypadat originální outdoor reklama v praxi? Velmi dobře se osvědčily plakáty s komiksovými motivy, ale také „tajuplné“ plakáty, na kterých není nic víc než QR kód – zvědaví zákazníci si ho rádi vyfotí a zavítají na web. Anebo si nechte na plakáty udělat grafiku, která vypadá jako od dítěte ve školkovém věku. Ano, právě takové motivy přitahují pozornost, protože nevypadají jako jedny z mnoha.