Společnost Bonett Gas Investment má za sebou další velmi úspěšný rok. Podařilo se jí opět obhájit pozici největšího prodejce CNG pro dopravu v České republice. Podařilo se jí prodat 7,5 milionu m3 stlačeného zemního plynu, což představuje meziroční navýšení o téměř 13 %.
„Přestože stlačenému zemnímu plynu celý rok konkurovaly nízké ceny klasických paliv, jak ukazují nejen naše výsledky, obliba CNG stále roste, a to nejen mezi firmami,“ říká Václav Holovčák, místopředseda představenstva společnosti Bonett Gas Investment.
K dalšímu rekordnímu roku přispělo i neustálé budování vlastní sítě plnicích stanic. „Otevřeli jsme další nové stanice, ke konci roku 2016 jsme jich provozovali 24, na konci roku 2017 bychom jich chtěli mít čtyřicet,“ vypočítává Václav Holovčák. „Předpokládáme prodeje směřující k 10 milionům kubíků zemního plynu z našich Bonett CNG stanic. Další nové stanice jsme otevřeli na stanicích OMV v Havlíčkově Brodu, Shell v Hodoníně, a nově investujeme CNG stanice v síti hypermarketů Marko/Metro,“ doplňuje. Letos chce Bonett proinvestovat dalších až 150 milionů korun, které půjdou jak na výstavbu nových stanic, tak na posílení a modernizaci těch stávajících. „Zvažujeme i vybudování vlastního LNG projektu a velké výroby biometanu jako zdroje obnovitelného zemního plynu,“ říká Václav Holovčák.
Bonett se na celkové spotřebě CNG v České republice, která v roce 2016 dosáhla rekordních téměř 60 milionů m3, podílel 13 %, což je nejvíc ze všech subjektů, které operují se CNG v dopravě. „V letošním roce očekáváme růst trhu o dalších až 30 %. Naše společnost podporuje růst spotřeby systémem speciálních slev pro obce a stát, případně pro další uživatele CNG. Tato podpora by měla pomoci trh dále rozhýbat,“ poodhaluje další plány Václav Holovčák, místopředseda představenstva společnosti Bonett Gas Investment.
K rostoucí spotřebě CNG přispívá nejen neustále rostoucí počet osobních automobilů na CNG, kterých u nás aktuálně jezdí kolem 15 000, a ročně přibývá více než 1% nových aut, ale také velké množství dotačně podporovaných autobusů. Jejich počet autobusů se za poslední dva roky zdvojnásobil, v padesáti českých městech jezdí v současnosti víc než tisíc plynových autobusů. „Skoro polovina z nich je plněna na technologiích dodaných naší skupinou,“ říká Václav Holovčák. „V Ostravě a v Brně jsme vybudovali stanice s výkonem každá okolo 4 000 kubíků plynu za hodinu, což z nich dělá dvě největší CNG stanice ve střední Evropě. Každá z nich plní přes denně 100 autobusů,“ dodává.
Foto: Bonett
+ There are no comments
Add yours