Průměrná sleva během Black Friday bude 35 %. U malých e-shopů pouze okolo 16 %

Český trh ani letos nebude čekat pravý Black Friday, který se k nám rozšířil ze západních trhů. Tam se pohybují slevy běžně vysoko nad 50 %. V Česku se ale budou průměrné slevy v případě velkých e-shopů pohybovat na úrovni 35 %. U menších online prodejců to bude v průměru dokonce jen 16 %. V obou případech se slevy týkají výprodejového zboží. Například u elektroniky se jedná o starší modely, které jsou jinak hůře prodejné. Data vyplývají z analýzy společnosti Shoptet, která spravuje téměř 20 000 e-shopů všech velikostí napříč tržními segmenty.

Přestože intenzita kampaní na Black Friday v posledních letech roste, táhnou ji převážně největší online prodejci na trhu. Menším obchodníkům se často nevyplatí. Na ně připadá v průměru sleva jen zhruba 16 %. Malé e-shopy se ale často nezapojují vůbec, protože na to nemají připravenou žádnou marketingovou kampaň, Black Friday se u nich tedy příliš neprojevuje. Tato výprodejová událost má totiž smysl pouze tehdy, pokud zvládnou nalákat dostatek lidí, aby se zbavily skladových zásob.

„Nejčastější uváděné slevy jsou mezi 30 až 40 %. Má to ale háček, ty slevy jsou často na výprodejové zboží, například na starší modely televizí a mobilů. To znamená, že jde o přirozenou slevu. Před Vánoci se staré zboží zlevňuje a e-shopy se ho snaží prodat. Poté se ceny na velmi krátkou dobu opět zvýší. A to jen z důvodu, aby se zboží po umístění do novoročních výprodejů prodalo s vysokou procentní slevou,“ říká Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet, která je největším poskytovatelem e-shopových řešení na českém trhu.

Takzvaný svátek slev pojmenovaný Black Friday pochází z USA, kde patří mezi hnací motory maloobchodníků před Vánoci. Právě po americkém vzoru přejímají tuto akci ostatní země, Česko nevyjímaje. Žádná sleva ale není zadarmo a obchodníci ji musí vykoupit draze zaplaceným marketingem.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *